Praktyki religijne na reklamie

Fakty i opinie - bł/KAI

|

GN 14/2010

publikacja 07.05.2010 14:43

Irlandia. Do zachęcania do praktyk religijnych warto użyć reklamy. Do takiego wniosku doszedł Iona Institute, zajmujący się promocją religii w społeczeństwie, i opracował w Irlandii specjalną kampanię.

Praktyki religijne na reklamie

Od połowy kwietnia przez dwa tygodnie w stolicy Irlandii Dublinie będzie jeździło 110 autobusów oklejonych plakatami informującymi, że: „Praktykowanie religii jest dobre. Tak mówi nauka”.

Hasło kampanii powstało na podstawie raportu na temat psychospołecznych aspektów życia religijnego. Wynika z niego, że bycie religijnym wywiera pozytywne skutki.

Kto praktykuje wiarę, jest mniej podatny na depresję, rzadziej rozwodzi się, rzadziej nadużywa alkoholu i narkotyków, a nawet może spodziewać się, że statystycznie będzie żył dłużej.

W Irlandii 46 procent osób deklaruje udział co tydzień we Mszy św. – jest to wielkość zbliżona do Polski.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.