"Gość" na trzecim miejscu

W Polsce

|

GN 52/2007

publikacja 02.01.2008 16:08

Warszawa. Tylko „Polityka” i „Gość Niedzielny” zanotowały wzrost sprzedaży w październiku 2007 roku, wynika z danych podanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy.

"Gość" na trzecim miejscu Sukces zawdzięczamy naszym Czytelnikom. Bardzo serdecznie dziękujemy.

Sprzedając średnio 135 183 egzemplarze (rok wcześniej średnia sprzedaż „Gościa” wynosiła nieco ponad 127 tys. egz., a we wrześniu 2007 roku ponad 130 tys.), tygodniowo zajmujemy trzecie miejsce wśród tygodników opinii. „Gościa Niedzielnego” wyprzedza tylko „Polityka” (ponad 161 tys. sprzedanych egzemplarzy) i „Newsweek” (niecałe 142 tys.).

Oznacza to, że „Gość” jest chętnie czytanym i bardzo liczącym się pismem na polskim rynku. Sukcesu tygodnika katolickiego nie raczą zauważyć jednak inne pisma, a nawet media „branżowe”, o tematyce medialnej właśnie. W informacji o wynikach sprzedaży polskich tygodników, zamieszczonej w „Gazecie Wyborczej” próżno szukać wzmianki o „Gościu Niedzielnym”. Notatka na ten temat w portalu Wirtualne Media w tytule krzyczy, że „Polityka” jest liderem.

Ani słowa o „Gościu” nie znajdujemy w komentarzu do tabeli z wynikami sprzedaży, mimo że to jedno z dwóch pism (na 8 opracowanych), które zanotowało wzrost. A jakiś czas temu poświęcony problematyce mediów miesięcznik „Press” postanowił usunąć „Gościa Niedzielnego” z kategorii tygodników opinii i przenieść do specjalnie utworzonej nowej grupy – „tygodników katolickich”.

Stało się to w czasie, kiedy sprzedaż „Gościa” systematycznie wzrastała, podczas gdy inne tygodniki notowały spadek. To wymowne. Czyżby specjalistom od mediów nie mieściło się w głowie, że pismo katolickie może być dobre, opiniotwórcze i chętnie czytane...

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.