Częstochowa. Ponad 600 katechetów uczestniczyło w sympozjum katechetycznym na temat „Trudny uczeń czy trudności ucznia”, które odbyło się w Częstochowie. Podczas wykładów zastanawiano się, jak pracować z uczniami sprawiającymi różnego rodzaju kłopoty.
W szkole oprócz wyników nauczania istotne jest również kształtowanie charakteru uczniów. Dlatego ważną rolę odgrywa postawa katechety, a zwłaszcza jego świadectwo życia i umiejętność tworzenia głębokich osobowych relacji z osobą katechizowaną.
Przypomniano także zalecenia dotyczące wychowywania dzieci nadpobudliwych, które potrzebują m.in.: okazywania im cierpliwości, utrzymywania porządku i stałego rytmu dnia, ograniczania do minimum bodźców rozpraszających, zdecydowanej interwencji w sytuacjach konfliktowych, wcześniejszego planowania zajęć, stałego i wygodnego miejsca pracy.
Patronat honorowy nad seminarium objął minister edukacji prof. Michał Seweryński.
Dostępna jest część treści. Chcesz więcej?
Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.