Trudny uczeń

W Polsce

|

GN 04/2006

publikacja 23.01.2006 14:15

Częstochowa. Ponad 600 katechetów uczestniczyło w sympozjum katechetycznym na temat „Trudny uczeń czy trudności ucznia”, które odbyło się w Częstochowie. Podczas wykładów zastanawiano się, jak pracować z uczniami sprawiającymi różnego rodzaju kłopoty.

W szkole oprócz wyników nauczania istotne jest również kształtowanie charakteru uczniów. Dlatego ważną rolę odgrywa postawa katechety, a zwłaszcza jego świadectwo życia i umiejętność tworzenia głębokich osobowych relacji z osobą katechizowaną.

Przypomniano także zalecenia dotyczące wychowywania dzieci nadpobudliwych, które potrzebują m.in.: okazywania im cierpliwości, utrzymywania porządku i stałego rytmu dnia, ograniczania do minimum bodźców rozpraszających, zdecydowanej interwencji w sytuacjach konfliktowych, wcześniejszego planowania zajęć, stałego i wygodnego miejsca pracy.

Patronat honorowy nad seminarium objął minister edukacji prof. Michał Seweryński.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.