Jaka „Polska”?

Jakub Jałowiczor

|

GN 51/2020

publikacja 17.12.2020 00:00

Płocki koncern naftowy staje się jednym z najsilniejszych graczy na polskim rynku medialnym. Jak to wpłynie na ten rynek?

Jaka „Polska”? Marcin Obara /PAP

Orlen kupił z rąk Niemców wydawnictwo Polska Press. – To łagodna wersja repolonizacji mediów – tłumaczy Jakub Kucharczuk, ekspert Klubu Jagiellońskiego. W działaniu państwowego giganta energetycznego widać podobieństwa do tego, co działo się na Węgrzech i w Czechach, choć różnice też są duże.

Koniec „Polski”

Polska Press (wcześniej Polskapresse) należała do niemieckiej Verlagsgruppe Passau. Wydawnictwo ma w swoim port­folio ponad 170 tytułów. To prawie wszystkie z 24 ukazujących się w naszym kraju dzienników regionalnych (takich jak „Dziennik Bałtycki”, „Dziennik Łódzki”, „Gazeta Krakowska”, „Głos Wielkopolski”, „Kurier Lubelski”, „Polska Metropolia Warszawska”, „Express Ilustrowany”, „Dziennik Polski”, „Gazeta Lubuska” czy „Nowa Trybuna Opolska”). Wydawanych jest też blisko 150 lokalnych tygodników, w tym „Nasza Historia”, „Moto Salon”, „Strefa Biznesu” i „Strefa Agro”. Do tego dochodzą portale internetowe, agencja informacyjna i 6 drukarni.

Dostępne jest 11% treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.