Cyberpunk 2077 pobił rekord liczby graczy na platformie Steam

PAP

publikacja 10.12.2020 16:06

Kilka godzin po premierze, w grę Cyberpunk 2077 wyprodukowaną przez polskie studio CD Projekt na platformie Steam grało jednocześnie ponad milion użytkowników, bijąc rekord gier jednoosobowych.

Cyberpunk 2077 pobił rekord liczby graczy na platformie Steam Yu. Samoilov / CC 2.0

Jak podał portal PC Gamer, w szczytowym momencie na popularnej platformie Steam w Cyberpunka 2077 grało jednocześnie 1 003 264 graczy. To ponad dwukrotnie lepszy wynik od dotychczasowego rekordu dla gry jednoosobowej z 2015 r., kiedy w Fallout 4 grało niecałe 473 tys. osób.

Produkt warszawskiej firmy, znanej dotąd głównie z serii gier opartych na cyklu powieści o Wiedźminie, jest uznawany przez krytyków za najbardziej oczekiwaną grę roku. Gra nawiązuje fabularnej gry karcianej do z 1988 r. o tym samym tytule oraz gatunków powieści science-fiction Williama Gibsona, przedstawiające hiperkapitalistyczną i anarchiczną wizję przyszłości. W produkcję programu zaangażowano aktora Keanu Reevesa, który gra głównego bohatera z oryginalnej gry, rockmana-terrorystę Johnny'ego Silverhanda.

Produkt CD Projekt spotkał się w zdecydowanej większości z przychylnymi recenzjami w międzynarodowej prasie; krytycy zwracają uwagę przede wszystkim na gigantyczny rozmiar wirtualnego miasta - zwanego Night City - które można dowolnie eksplorować.

"Zapłaciłbym pełną cenę tylko po to, by przechadzać się po mieście i robić zdjęcia, moje zmysły są w ciągłym upojeniu" - napisał w recenzji krytyk portalu PC Gamer. "Washington Post" docenił również wciągającą fabułę i klimat, a także aktorstwo Reevesa. Agregujący recenzje portal Metacritic dał grze ocenę 91/100 w oparciu o 50 recenzji krytyków.

Mimo to, na wiele recenzji wpływ miały techniczne błędy gry w pierwotnej jej wersji. Produkcja wzbudziła również kontrowersje wśród części krytyków z powodu konieczności binarnego wyboru płci głównego bohatera, mimo że zgodnie z tradycją gatunku cyberpunk, gra przedstawia świat, gdzie modyfikacje ciała są powszechne.

Jak jednak wskazują cytowani przez Reuters analitycy z JP Morgan, nawet mimo wielkiego oczekiwania związanego z tworzoną od 8 lat grą, pierwsze wyniki sprzedaży przewyższają prognozy; jeszcze przed premierą grę zamówiło ponad 8 mln osób, zaś niektórzy eksperci przewidują, że CD Projekt w przyszłym roku może osiągnąć liczbę 40 mln sprzedanych kopii, bijąc dotychczasowe rekordy.