publikacja 26.03.2020 00:00
Ks. Krzysztof Porosło
Kościół.
Kocham i rozumiem
eSPe
Kraków 2020
KSIĄŻKI
Kościół. Jak to działa?
Łatwo założyć równoległy „Kościół”. Trudniej wytrwać w tym, który jest… I ma nie tylko twarz umiłowanego ucznia przytulonego w czasie ostatniej wieczerzy do serca Mesjasza, ale również oblicze tego, który zawiódł w kulminacyjnym akcie dramatu. Nie ma innego Kościoła. Jak kochać Kościół w czasach, gdy wielu zatrzaskuje drzwi w czasie kolędy, a media nie pozostawiają na nim suchej nitki? Ta znakomita książka daje odpowiedź. Ksiądz Krzysztof Porosło sprawnie porusza się w gąszczu dogmatów i paradoksów wiary. Pomaga w tym, co słabe i kruche, odkryć pierwiastek boski. Jezus jest monogamistą i ma tylko jedną Oblubienicę.
Marcin Jakimowicz
Ludzie „Żegoty”
Jedyne do tej pory syntetyczne opracowanie poświęcone organizacji pomagającej Żydom w czasie II wojny światowej. W żadnym innym kraju podbitym przez Niemców nie było instytucji skupiającej tak szeroki wachlarz stronnictw politycznych, działających dzięki przydzielonym przez państwo podziemne funduszom. Monografia przedstawia działalność RPŻ we wszystkich aspektach: organizacyjnym, finansowym i osobowym. Drugie, uzupełnione wydanie książki zawiera dodatkowo przegląd dorobku badawczego na ten temat z ostatnich 40 lat oraz życiorys autorki.
Edward Kabiesz
PŁYTY
Italia na talerzu
Dziś, gdy słowo „Włochy” nie schodzi z czołówek gazet i newsów na portalach, a media obiegają filmiki o pozamykanych w domach mieszkańcach Italii, którzy wychodzą na balkony, by… pośpiewać, warto pośpiewać z nimi. Co? Największe hity, które przez ostatnie lata nucił cały Półwysep Apeniński. Proponowana przez Empik nowa kompilacja „Muzyka włoska. Vol. 2” to kolejna odsłona najpiękniejszych włoskich piosenek. Na dwupłytowym wydawnictwie same przeboje: jest i Al Bano, i Nek (znakomity energetyczny utwór „Fatti Avanti Amore”), i Toto Cutugno, i Laura Paulini, i Dalida, i…
Marcin Jakimowicz
Jazz z domieszką rumu
Drugi album kubańsko-polsko-ukraińskiej formacji, dowodzonej przez kontrabasistę Ronalda Abreu i w brawurowy sposób łączącej muzykę latynoską z jazzem, nieco przesuwa akcenty. Tym razem więcej tu jazzu, a kubańskie rytmy, choć ciągle obecne, wykorzystane zostały w sposób bardziej subtelny niż na poprzedniej płycie. Prawdziwą perełką na tym krążku jest improwizacja bazująca na „Walcu minutowym” Fryderyka Chopina (tu w wersji sześcioipółminutowej). Zaczyna się bardzo klasycznie, a kończy... Tego nie da się opowiedzieć, tego trzeba posłuchać.
Szymon Babuchowski
Dostępna jest część treści. Chcesz więcej?
Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.