Szeptanie w zgiełku

Andrzej Grajewski

|

GN 50/2018

publikacja 13.12.2018 00:00

Jubileusz 25-lecia Katolickiej Agencji Informacyjnej jest dobrą okazją do refleksji o jej dorobku i o możliwościach przebicia się z informacjami o Kościele przez wrzawę medialnego świata.

KAI organizuje także konferencje prasowe na ważne tematy. KAI organizuje także konferencje prasowe na ważne tematy.
Karol Serewis /East News

Katolicka Agencja Informacyjna (KAI) została powołana w 1993 r. przez Konferencję Episkopatu Polski do współpracy z mediami w zakresie przekazywania informacji o Kościele, o jego działalności oraz nauczaniu. Jednym z jej założycieli był śp. abp Józef Życiński, mentor i dobry duch tego przedsięwzięcia. Jej praca jest ważną częścią obecności Kościoła w życiu publicznym, gdyż jego wizerunek w znacznym stopniu zależy od tego, jak jest przedstawiany w mediach. Obecnie KAI jest trzecią co do wielkości, po niemieckiej KNA oraz austriackiej Kathpress, katolicką agencją kościelną w Europie. Utrzymuje się głównie ze sprzedaży serwisów, organizacji konferencji oraz wydarzeń, a także publikacji. Codziennie wydaje od 40 do 70 depesz. Udostępnia też analizy, wywiady, raporty i dokumenty.

Dostępne jest 9% treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.