Zarażają uśmiechem

Maciej Kalbarczyk

|

GN 08/2018

publikacja 22.02.2018 00:00

Osoby z zespołem Downa coraz częściej pojawiają się w mediach. Czy ten fakt zmienia sposób ich postrzegania w społeczeństwie?

Półtoraroczny Lucas Warren stał się twarzą marki Gerber, firmy produkującej żywność dla dzieci. Półtoraroczny Lucas Warren stał się twarzą marki Gerber, firmy produkującej żywność dla dzieci.
Warren /Gerber/Splash/east news

Na początku lutego internet obiegła radosna wiadomość: chłopczyk z wrodzoną wadą genetyczną, spowodowaną obecnością dodatkowego chromosomu, przez rok będzie bohaterem reklam produktów firmy Gerber. Gigant na rynku dziecięcych zupek, kaszek i soków spośród 140 tys. maluchów, które wzięły udział w ósmej edycji konkursu „Gerber Baby”, wybrał półtorarocznego Lucasa Warrena. Mały Amerykanin stał się w ten sposób pierwszym dzieckiem z zespołem Downa, którego uśmiechnięta buzia będzie promowała markę na całym świecie.

Rodzice chłopca wyrazili nadzieję, że obecność ich syna w mediach przyczyni się do zwrócenia większej uwagi na potrzeby osób specjalnej troski. Przychylnie do tego pomysłu odnoszą się także inne rodziny dzieci z zespołem Downa. Arkadiusz Bis ze Szczecina podkreśla jednak, że podobne inicjatywy powinny dotyczyć także starszych dzieci oraz dorosłych, którzy częściej spotykają się z brakiem akceptacji. – Moja córka, tak jak Lucas, na razie jest odbierana po prostu jako słodkie i kochane dziecko. Nie wiem jednak, co będzie, kiedy dorośnie. Z czasów dzieciństwa pamiętam, jak w szkole były traktowane osoby z zespołem Downa. Wierzę jednak, że dzisiaj to się zmienia, m.in. przez takie akcje – mówi GN tata czteroletniej Justyny.

Dostępne jest 14% treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.