Badanie mediów

GN 43/2017

publikacja 26.10.2017 00:00

Na Uniwersytecie Warszawskim (UW) otwarto wyjątkowe centrum służące do badania odbiorców mediów.

Badanie mediów RITCHIE B. TONGO /EPA/pap

Jego wyjątkowość polega na tym, że wyposażono je w najnowocześniejszy sprzęt służący do badań reakcji fizjologicznych człowieka. – W Centrum Analiz Medialnych jesteśmy w stanie w sposób dość innowacyjny, integrując różne pomiary, badać doświadczenie człowieka w świecie medialnym, zwłaszcza jeżeli chodzi o nowe technologie, w tym w szczególności rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość – powiedział PAP dr hab. Tomasz Gackowski, koordynator Centrum. Szerzej o sprawie opowiedziała dr Karolina Brylska: – To taka pracownia, w której prowadzimy nowoczesne badania nad odbiorem mediów, czyli sprawdzamy, jak ludzie reagują na oglądane, słyszane, widziane treści. Te treści mogą mieć bardzo różną formę, bo możemy badać to, jak ludzie patrzą, jak odbierają teksty, zdjęcia, filmy, a także gry. W Centrum Analiz Medialnych mamy narzędzia, które pozwalają nam obserwować reakcje badanego na poziomie behawioralnym i biometrycznym.

Jak tego typu badania się przeprowadza? Rzeczywiście korzysta się z najbardziej zaawansowanych technik. W tym facetrackingu (ocena ruchów mięśni twarzy), eyetrackingu (śledzenie ruchu gałek ocznych) oraz GSR (analiza potliwości skóry). Bada się także aktywność fal mózgowych, EKG i EMG (elektromiograf, który daje wgląd w aktywność mięśni).

Centrum Analiz Medialnych jest jedynym tego typu ośrodkiem w tej części Europy. 

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.