Poczta przyszłości

Maciej Kalbarczyk

|

GN 20/2017

publikacja 18.05.2017 00:00

W ostatnich miesiącach cyfryzacja administracji publicznej nabiera tempa. Co ma z nią wspólnego Poczta Polska?

Poczta przyszłości zdjęcie z zasobów Envelo

Kiedy 24 kwietnia uruchomiono możliwość internetowego sprawdzania przez kierowców liczby punktów karnych, nikt nie spodziewał się, że w pierwszym dniu funkcjonowania usługi stronę www.obywatel.gov.pl odwiedzi aż 1,3 mln Polaków. Jeszcze większe wrażenie zrobiła liczba obywateli, którzy w tym roku przesłali swoje PIT-y drogą elektroniczną: 10 mln. Coraz więcej z nas mówi „nie” skomplikowanym wzorom wniosków, kolejkom w urzędach i nie zawsze pomocnej obsłudze. Czekamy na cyfrową rewolucję.

Badania pokazują, że aż 65 proc. Polaków wyraża chęć korzystania z sieci w obszarze spraw publicznych. Niestety, naszej administracji do tej pory wiele brakowało do zachodnich standardów internetowej obsługi obywatela, zmiany przebiegały zbyt wolno. – Teraz nadrabiamy stracone lata, jesteśmy świadkami prawdziwego przyspieszenia – ocenia Paweł Usidus, prezes Envelo.

Pod tą nazwą kryje się istniejąca od pięciu lat spółka z Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej, która zajmuje się głównie rozwojem pocztowych usług elektronicznych. Dzięki platformie envelo.pl można już m.in. kupić neoznaczek, wysłać neolist i neokartkę świąteczną (np. z własnym zdjęciem) czy samodzielnie przygotować paczkę do nadania. Poczta Polska Usługi Cyfrowe wdraża także kolejne innowacyjne rozwiązania. Jednym z najistotniejszych jest realizowane we współpracy z państwem ułatwianie obywatelom dostępu do Profilu Zaufanego (eGO), który niektórzy nazywają internetowym dowodem osobistym.

Dostępne jest 20% treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.