Nowe prz episy ochronią klientów

GN 11/2016

publikacja 10.03.2016 00:15

11 marca br. weszła w życie znowelizowana ustawa o kredycie konsumenckim. Najważniejsze przepisy, które pomogą chronić klientów przed nieuczciwymi praktykami na rynku kredytów i pożyczek, przedstawia dr Robert Jagiełło, doradca w Departamencie Stabilności Finansowej NBP.

Nowe prz episy ochronią klientów canstockphoto

Znowelizowana ustawa wprowadziła rozwiązania wzmacniające ochronę osób fizycznych w obszarze kredytów konsumenckich udzielanych przez banki, SKOK-i i firmy pożyczkowe. Po pierwsze, uporządkowała problem opłat pobieranych przed udzieleniem kredytu. Obecne przepisy jednoznacznie określają, że kredytodawca ma obowiązek zwrócić klientowi wszelkie opłaty i koszty uiszczone przez niego przed podpisaniem umowy, jeśli do jej zawarcia nie doszło.

Dzięki temu wyeliminowany zostanie proceder wyłudzania pieniędzy przez nieuczciwe firmy od potencjalnych klientów w zamian za obietnicę pożyczki, której potem nie udzielano.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.