Dzienniki tracą, najwięcej GPC i "Wyborcza"

fk /wirtualnemedia.pl

publikacja 05.02.2015 12:55

Utrzymuje się tendencja spadkowa na rynku gazet. Za sukces uchodzi najmniejszy spadek.

Dzienniki tracą, najwięcej GPC i "Wyborcza" Henryk Przondziono /Foto Gość

Roczne podsumowanie sprzedaży dzienników (według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl) wykazuje, że pozycję lidera utrzymuje „Fakt”. Gazeta w 2014 roku sprzedawała się średnio w liczbie 324 603 egz., co oznacza 4,20-procentowy spadek w porównaniem z rokiem 2013.

Za „Faktem” ulokowała się „Gazeta Wyborcza”, która w minionym roku sprzedawała się średnio w liczbie 170 247 egz., czyli z wynikiem o 13,97 proc. słabszym niż rok wcześniej.

Trzecie miejsce w rankingu zajął „Super Express” – z najmniejszym, bo tylko 1,41 proc. spadkiem. Jego średnia sprzedaż wyniosła 152 041 egz.

Czwartą lokatę zajęła „Rzeczpospolita” ze sprzedażą na poziomie 55 849 egz. – spadek o 7,23 proc.

Największy procentowo spadek zanotowała „Gazeta Polska Codziennie” – średnia sprzedaż tego dziennika wyniosła 20 250 egz., co oznacza spadek o 20,92 proc. w stosunku do roku poprzedniego.