Klient w kasie banku otrzymał fałszywki?

wt /Bankier.pl

publikacja 07.12.2014 16:17

Do sytuacji doszło w Alior Banku. Pan Damian twierdzi, że 7 spośród 10 stu-dolarowych banknotów wypłaconych w kasie placówki jest fałszywych. Złożył odwołanie, ale reklamacji nie uwzględniono, bo klient jest zobowiązany do "zweryfikowania stanu otrzymanych środków".

Klient w kasie banku otrzymał fałszywki? Jakub Szymczuk /Foto Gość

Rzecznik Alior Banku Julian Krzyżanowski odmówił komentowania tej konkretnej sprawy tłumacząc się tajemnica bankową. Przyznał jednak, że zasada ogólna zobowiązuje klienta do przeliczenia i zweryfikowania stanu wypłacanych pieniędzy.

Czy fałszywki w ogóle mogły się znaleźć w kasie? Pieniądze wpłacane i wypłacane są przetrzymywane we wspólnej kasetce, więc teoretycznie mogło dojść sytuacji, w której wpłacone banknoty zostały wypłacone po jakimś czasie. Zdaniem Krzyżanowskiego jest to jednak mało prawdopodobne, gdyż obowiązkiem kasjera przyjmującego wpłaty jest sprawdzenie autentyczności otrzymywanych pieniędzy.

Istnieją dwie możliwości: albo kasjer nie dopełnił obowiązków i przyjął fałszywe pieniądze, które wypłacono klientowi, albo klient podmienił autentyczne pieniądze na fałszywki i chce obciążyć winą bank. Niestety, żadnej z tych możliwości nie można zweryfikować. Głównie dlatego, że bank nie prowadzi ewidencji numerów przyjmowanych banknotów.