"Gość" nadal najchętniej kupowanym tygodnikiem

Magdalena Drzymała /ZKDP

publikacja 21.06.2013 11:18

Tygodniki opinii odnotowują spadki - "Newsweek" po raz pierwszy od wielu miesięcy.

"Gość" nadal najchętniej kupowanym tygodnikiem "Gość Niedzielny" niezmiennie pozostaje na czele tygodników opinii Joanna Jureczko-Wilk /GN

Niezmiennie najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w Polsce pozostaje “Gość Niedzielny”. W kwietniu br. jego sprzedaż wyniosła 146 189 egz. mimo, że zmalała o 4,8 proc. w stosunku do zeszłego roku.

Drugie miejsce utrzymał tygodnik „Polityka” z wynikiem 131 889 egz. po spadku o 4,6 proc. Po raz pierwszy od wielu miesięcy spadek zanotował „Newsweek” zajmujący trzecie miejsce. Jego wynik sprzedażowy zmalał o 7,7 proc. do 118 237 egz.

Na czwartej lokacie znalazł się magazyn “Sieci” ze sprzedażą ogółem na poziomie 103 712 egz. Zaraz za nim uplasował się “Tygodnik Do Rzeczy”, którego wynik wyniósł 97 371 egz.

Kolejne miejsca zajęły tygodniki „Wprost” – 66 157 egz., „Gazeta Polska” – 63 418 egz., „Przegląd” – 19 813 egz., „Przekrój” – 18 360 egz., „Tygodnik Powszechny” – 17 920. Największy spadek w kwietniu br. zanotował tygodnik „Uważam Rze”, którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 87,6 proc. i ostatecznie wyniosła tylko 17 880 egz. Tytuł znalazł się na ostatnim miejscu zestawienia tygodników, choć rok wcześniej był drugi.

Dane według Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, parametr sprzedaż ogółem.