24,5 godziny na dobę

Gość Gdański 34/2012

publikacja 23.08.2012 00:00

Radio Plus w najbliższych dniach obchodzić będzie 20. rocznicę swego powstania. O początkach stacji, jej charakterystycznym rysie i roli katolickich mediów w kształtowaniu rzeczywistości z Adamem Hlebowiczem, szefem gdańskiego Plusa, rozmawia ks. Rafał Starkowicz.

 Szef gdańskiego Plusa w swoim miejscu pracy Szef gdańskiego Plusa w swoim miejscu pracy
zdjęcia Ks. Rafał Starkowicz

Ks. Rafał Starkowicz: Jak powstało gdańskie Radio Plus?

Adam Hlebowicz: – Początków stacji pamiętać nie mogę, bo po prostu mnie tu jeszcze nie było. Plus wystartował 4 wrze- śnia 1992, ja dołączyłem do zespołu jakieś pół roku później, w lutym 1993. Pamiętam natomiast kolegów, którzy je zakładali. Początkowo tu, na Wybrzeżu wydawali tygodnik „Młoda Polska”. Po roku jednak z przyczyn finansowych pismo zakończyło swój żywot. Jednym z pomysłów, co robić dalej, było powołanie do życia rozgłośni radiowej. Warto przypomnieć, że był to czas absolutnie prekursorski. Nie było nawet ustaw, które regulowałyby funkcjonowanie prywatnych rozgłośni…

A jednak w tym czasie rozpoczynało ich wiele...

– W 1991 r. zaczynało Radio Maryja. Znane obecnie radia ogólnopolskie były jeszcze stacjami lokalnymi. Dominowały rozgłośnie państwowe. Jedynka, Dwójka, Trójka, Czwórka... – tak to wówczas wyglądało. Pomysł kolegów, głównie Jacka Rusieckiego i Jacka Tarnowskiego, był taki, aby stworzyć radio komercyjne, utrzymujące się z reklam, ale jednocześnie katolickie, odnoszące się do wartości chrześcijańskich.

Dziękujemy, że z nami jesteś

To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.

W subskrypcji otrzymujesz

  • Nieograniczony dostęp do:
    • wszystkich wydań on-line tygodnika „Gość Niedzielny”
    • wszystkich wydań on-line on-line magazynu „Gość Extra”
    • wszystkich wydań on-line magazynu „Historia Kościoła”
    • wszystkich wydań on-line miesięcznika „Mały Gość Niedzielny”
    • wszystkich płatnych treści publikowanych w portalu gosc.pl.
  • brak reklam na stronach;
  • Niespodzianki od redakcji.
Masz subskrypcję?
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.