Społeczeństwo. Jacy są ludzie, których pozbawia się historii, pamięci, prawdy? Stanowią bezwładną masę, którą można dowolnie sterować – odpowiadają protestujący.
– Jeżeli człowiek żyje jakimiś ideałami, to chce je zrealizować. Walczyłyśmy o nie przed laty. Teraz znowu trzeba o nie walczyć, dlatego tu jesteśmy – mówią protestujące nauczycielki
Pod koniec 2008 roku zatwierdzono reformę programową dla szkół, która jest obecnie stopniowo wprowadzana. Już kilka dni później przeciw tym zmianom rozpoczęły się protesty. Ich pierwszą pobudką były zmiany ograniczające nauczanie historii i rozbijające wspólny jej kanon w dwóch ostatnich kla- sach szkół ponadpodstawo- wych. Protesty zjednoczyły przedstawicieli środowisk aka-demickich, nauczycielskich i rodzicielskich. Niestety, przez ponad trzy lata nie spowodowało to żadnej reakcji Ministerstwa Edukacji. Sięgnięto więc po bardziej spektakularną formę protestu, jaką jest głodówka. 19 marca bieżącego roku w Krakowie rozpoczął się protest głodowy w obronie nauczania historii, literatury i szerzej – polskiej szkoły i polskości. Ponieważ pomimo tak desperackich kroków nadal nie było reakcji, po 12 dniach wycieńczeni głodówką protestujący przekazali jej prowadzenie kolegom w Warszawie. Bardzo powoli sprawa zaczęła się przebijać do opinii publicznej. Protest głodowy zaczął zataczać coraz szersze kręgi. Po Krakowie i Warszawie kontynuowano go w Siedlcach, Tarnowskich Górach, Częstochowie, Nysie, Wrocławiu. Jako ostatnia, na razie, na tej mapie znalazła się Nowa Ruda.
To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.