"Milka": miłość Boga obraża

prze, Ewa Kiedio

|

GN 07/2009

publikacja 08.11.2011 10:38

Internet Co jest obraźliwego w haśle: „Bóg kocha Ciebie dzisiaj i ja też”? „Milka” usunęła je ze swojego konkursu walentynkowego pod pretekstem... obrazy uczuć religijnych.

"Milka": miłość Boga obraża Ta walentynka zdaniem szefów „Milki” obraża uczucia religijne

Konkurs „Miłosne graffiti” miał być promocją czekoladek „Milka”. Zakochani mieli wymyślić 80 miłosnych haseł. Te, na które zagłosuje najwięcej osób, miały trafić w walentynki na podświetlane plakaty na przystankach. Młodzi katolicy z Sopotu wpadli więc na pomysł: a może zaproponować hasło, które przypomni o miłości Boga do człowieka? Wymyślili: „Bóg kocha Ciebie dzisiaj i ja też”. Wkrótce ich znajomi z dominikańskiego duszpasterstwa akademickiego w Warszawie zaproponowali walentynkę: „»Bo jak śmierć potężna jest miłość« (Pnp 8,6). Kocham Cię. Ja też. I Ja. Ojciec, Syn i Duch Święty”.

Firma Kraft Foods Polska, produkująca czekoladki „Milka”, zaakceptowała te hasła. Na hasło sopockie internauci oddali ponad 3 tys. głosów, a na warszawskie ponad 5,5 tys. Na kilka godzin przed rozstrzygnięciem konkursu, w czwartek 5 lutego, organizatorzy... usunęli oba te hasła. – Nasze hasło wygrałoby bez problemu – mówi Lidia Staroń, współautorka walentynki o miłości Boga. Zamiast niej w Warszawie wydrukowane zostanie następne w kolejności: „Łosiaczku!: ) Zdziwiona? Dlaczemu?: ) Przecież wiesz, że Cię Kocham jak pokrywkę Kocha słoik dżemu!: ) Od Zawsze, na Zawsze Twój – Łukanio: *”.

Osoby, które głosowały za usuniętymi hasłami, otrzymały od organizatorów zdawkowego maila: „Witam. Przykro nam bardzo, ale ze względu na liczne zgłoszenia ze strony użytkowników, byliśmy zmuszeni usunąć walentynkę z konkursu. Użytkownicy uważają, że ich uczucia religijne są w ten sposób naruszane, a my jako organizatorzy nie możemy się na takie coś zgodzić. Pozdrawiam. I Love Milka”.

– Walentynka obrażała uczucia religijne przez samą obecność tego typu treści w komercyjno-rozrywkowym przedsięwzięciu – powiedziała nam Agnieszka Kępińska z Kraft Foods Polska.

Młodzi, którzy przygotowali hasła o miłości Boga, uważają jednak, że „Milka” uległa absurdowi politycznej poprawności. Dziwią się, że wizerunek Jezusa z butelką piwa jest traktowany na wystawach jako dzieło sztuki, a cytat z Biblii kogoś obraża. Odrzucone przez „Milkę” walentynki będzie teraz promowało warszawskie Radio Plus Józef na stronie www.ilovewilka.radiojozef.pl

Dziękujemy, że z nami jesteś

To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.

W subskrypcji otrzymujesz

  • Nieograniczony dostęp do:
    • wszystkich wydań on-line tygodnika „Gość Niedzielny”
    • wszystkich wydań on-line on-line magazynu „Gość Extra”
    • wszystkich wydań on-line magazynu „Historia Kościoła”
    • wszystkich wydań on-line miesięcznika „Mały Gość Niedzielny”
    • wszystkich płatnych treści publikowanych w portalu gosc.pl.
  • brak reklam na stronach;
  • Niespodzianki od redakcji.
Masz subskrypcję?
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.