Nowy numer 42/2021 Archiwum

Budowanie odporności – najskuteczniejsze metody

Odporność, o której ostatnio tak dużo się mówi to stan niepodatności organizmu na działanie niekorzystnych czynników zewnętrznych, między innymi na brak wody, obecność toksyn, pasożytów, mikroorganizmów chorobotwórczych oraz brak pokarmu. Szczególnym rodzajem jest odporność immunologiczna oznaczająca zdolność do czynnej i biernej ochrony organizmu przed patogenami. Jak budować odporność na lata? Przeczytaj uważnie nasze wskazówki.

Przede wszystkim dieta!

Dobrze zbilansowana dieta zawierająca odpowiednie proporcje białka, węglowodanów i tłuszczów znacząco będzie wpływała na budowanie trwałej odporności. Brak chemii w jedzeniu, cukru i przetworzonej żywności w codziennym menu odbije się pozytywnie na jelitach, które są uznawane za centrum odporności organizmu.

Uwaga na alergie i nietolerancje pokarmowe

Często czujesz się zmęczony, masz problemy ze skórą i z włosami, a może źle się czujesz po spożyciu danej grupy produktów? Udaj się na badania w celu wykluczenia alergii i nietolerancji pokarmowej. Jeżeli cierpisz na któreś z nich, a o tym nie wiesz i nie masz odpowiednio dostosowanej diety, to alergeny mogą przekładać się na zmniejszenie twojej odporności. Więcej na temat zdrowia znajdziesz na medicot.pl dużo wartościowych artykułów pisanych przez dietetyków.

Wyklucz używki

Alkohol i tytoń znacząco obniżają naszą odporność. Alkohol niszczy dobre bakterie w przewodzie pokarmowym a papierosy przez toksyny w nich zawarte również powoduje obniżenie odporności. Nawet kawa w nadmiarze może szkodzić, ponieważ będzie powodowała zakwaszenie organizmu a to również przekłada się na spadek zdolności organizmu do obrony przed niechcianymi patogenami. Umiar jest zawsze dobrym doradcą.

Zadbaj o prawidłową ilość witamin i minerałów

Często przez brak czasu nie komponujemy odpowiednio naszych posiłków, co powoduje nieodpowiednie ilości witamin i minerałów w naszym organizmie. Warto więc włączyć do swojej diety naturalne suplementy w postaci soków z czarnego bzu, aronii i aceroli oraz kurkumę. To tylko nieliczne naturalne składniki, które podniosą odporność. Popularne w kuchni czosnek i cebula również przełożą się pozytywnie na stan naszego organizmu.

Aktywność fizyczna

Niebagatelne znaczenie będzie miała dla budowania trwałej odporności aktywność fizyczna. Wystarczy codzienny spacer, aby zauważyć różnicę. Sport jest podstawą do utrzymania zdrowia w należytym stanie na długie lata. Poświęć więc chociaż godzinę dziennie na jakiś rodzaj aktywności. Przełoży się to na większą ilość energii i zwiększenie możliwości twojego organizmu do obrony.

Wszystko w twoich rękach!

Artykuł sponsorowany

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..
TAGI:

Wyraź swoją opinię

napisz do redakcji:

gosc@gosc.pl

podziel się

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama