Nowy Numer 16/2024 Archiwum

Kolejny dzień we Frankfurcie

W drodze na ŚDM w Panamie część opolskich pielgrzymów z powodu usterki samolotu utknęła w Niemczech. [AKTUALIZACJA]

W czapkach i zimowych kurtkach? Niestety. Media społecznościowe zapełniają się relacjami tych, którzy w upalnej Panamie przeżywają Światowe Dni Młodzieży, ale śledząc choćby profil facebookowy ekipy z parafii Świętych Piotra i Pawła w Opolu czy "Kajakiem do Panamy" ze Staniszcz Małych i Staniszcz Wielkich, okazuje się, że nie wszyscy już szczęśliwie dotarli do celu podróży.

Dla młodzieży m.in. z Opola, Raciborza, Gogolina czy Staniszcz kończy się drugi dzień podróży, a mimo to wciąż są w Niemczech. W niedzielę przed świtem dotarli do Krakowa, skąd wylecieli do Frankfurtu. Na tamtejszym lotnisku czekała ich 2,5-godzinna pauza i lot do Panamy. I właśnie ten lot został odwołany z powodu usterki samolotu.

- Tak rozpoczął się nasz test wytrzymałości, czy 40 godzin bez snu. Nieliczni przeszli ten test, część poległa na lotniskowych fotelach i próbowała spać gdzie popadnie - opisują młodzi z ekipy "Kajakiem do Panamy".

- Po 10 godzinach z radością ruszyliśmy po odbiór bagaży. Pełni nadziei wpatrywaliśmy się w taśmę, jednak tylko połowa grupy zasłużyła na swoje walizki. "Lotnisko" vs "My" - 2:0. Na szczęście nie poddaliśmy się i już po kolejnych 2 godzinach wszyscy mogliśmy wspólnie udać się do hotelu. Lufthansa stanęła na wysokości zadania i dostaliśmy piękny hotel przy lotnisku z pełnym wyżywieniem - kontynuują.

Poniedziałek spędzili w Frankfurcie na zakupach. To dlatego, że niektórzy ciepłe kurtki zostawili w Polsce. - Mieliśmy Mszę św. w kościele Maria Hilf. Ksiądz proboszcz zgodził się udostępnić nam kościół - relacjonują.

A w podsumowaniu piszą: - Nauczyliśmy się dużo cierpliwości.

Lot do Panamy dla pierwszej części grupy planowany jest we wtorek z rana, kolejni polecą w środę o 10.30.

[AKTUALIZACJA] We wtorek rano (22 stycznia) część opolskiej grupy razem z ks. Sławomirem Krawczykiem poleciała z Frankfurtu do Madrytu. Chwilę przed południem znaleźli się na pokładzie samolotu do Panamy.

Kolejna grupa jest już w Paryżu i o 13.45 stamtąd ma wylecieć do Panamy.

Natomiast 22-osobowa grupa oczekuje na swój lot do środy (23 stycznia) we Frankfurcie. Z niemieckiego lotniska mają polecieć bezpośrednio do Panamy.

Wszystkim życzymy dobrego lotu i pięknego czasu na Światowych Dniach Młodzieży.

Więcej dowiesz się w serwisie specjalnym